1. Home
  2. Integraties
  3. Hoe werkt de WeFact integratie?

Hoe werkt de WeFact integratie?

Met de WeFact integratie wordt je leven een stuk makkelijker. De producten en debiteuren worden ingeladen in Inserve. Hierdoor kunnen uren en producten op tickets geschreven worden, die daarna als concept-facturen in WeFact terecht komen.

Ik kan de integratie niet vinden?

Neem met ons contact op via support@inserve.nl. De module moeten wij voor je activeren voor hij zichtbaar is.

Hoe stel ik de integratie in?

Ga daarna naar Profielmenu rechts bovenin > Instellingen > Integraties.

Er wordt gevraagd om IP-adressen te whitelisten, dit zijn:

  • 185.233.175.201 (IPv4)
  • 2a0c:eb00:0:f7:185.233.175.201 (IPv6)

Voeg deze IP’s toe bij de API instellingen in WeFact.

Kopieer meteen de API key uit WeFact en plaats deze in het veld API sleutel.

Vink het vakje ‘WeFact / HostFact synchroniseren’ aan, en wacht 5 minuten. De bedrijven zullen dan gevuld worden met de debiteuren, waarbij het Debiteurnummer ingevuld is. Dit veld wordt gebruikt voor de synchronisatie naar WeFact toe, pas deze dus niet aan.

Registreren van gebruikte artikelen

De productenlijst zal gebruikt worden bij het registreren van gebruikte artikelen, zoals hardware:

Registeren van uren

Daarnaast wordt de productenlijst gebruikt bij de activiteiten die gebruikt worden bij de urenregistratie:

Factureren

Nadat een ticket wordt gesloten, worden de artikelen en uren klaargezet op een conceptfactuur in de facturatiemodule:

Klik na het aanmaken op ‘Open externe factuur’ en kunt hem direct aanpassen of versturen in WeFact:

Laatste update op 22 februari 2021

Had je hier iets aan?

Gerelateerde artikelen