Klantportaal

Een self-service portal is een onmisbare feature van een helpdesk systeem, (1) omdat klanten er om vragen, en (2) omdat het je tijd bespaart met het beantwoorden van telefoontjes en e-mails.

Het werkt als volgt: bij het aanmaken van een omgeving wordt automatisch ook het klantportaal voor je ingericht. Stel je hebt een IT dienstverlening die Cloud BV heet. Je maakt het subdomein cloudbv.inserve.nl aan, dan zal het klantportaal te bereiken zijn op cloudbv.inportal.nl. Je kunt de portal ook op je eigen domein hosten, bijvoorbeeld support.cloudbv.nl. Ga daarvoor naar Instellingen > Omgeving > Portal. Volg daar de instructies verder op.

In dit artikel leggen we uit hoe je als klant toegang kunt krijgen tot het portaal

Als je daar op klikt zal de contactpersoon een e-mail ontvangen met een uitnodiging om een wachtwoord aan te maken.

De klant kan dan inloggen op cloudbv.inportal.nl.

Nadat de klant is ingelogd, ziet ze alleen de tickets die zij ingediend heeft. Eventueel kan ook de rol 'Alle tickets binnen bedrijf' gegeven worden. Zie Hoe kan een contactpersoon alle tickets binnen het bedrijf zien?

De klant kan de tickets bekijken en er op reageren

Of een nieuwe ticket aanmelden, die direct onder zijn / haar naam geregistreerd zal staan.

Wil je meer zien van het klantportaal? In het webinar Klantcommunicatie gaan we dieper op deze module in. Je kunt het webinar hier terugkijken.