1. Home
  2. Self-service portal
  3. Hoe werkt de self-service portal?

Hoe werkt de self-service portal?

Een self-service portal is een onmisbare feature van een helpdesk systeem, (1) omdat klanten er om vragen, en (2) omdat het je tijd bespaart met het beantwoorden van telefoontjes en e-mails.

Het werkt als volgt. Bij het aanmaken van een account wordt automatisch ook de portal voor je ingericht. Stel je hebt een IT dienstverlening die Cloud BV heet. Je maakt het subdomein cloudbv.inserve.nl aan, dan zal de self-service portal te bereiken zijn op cloudbv.inportal.nl. Je kunt de portal ook op je eigen domein hosten, bijvoorbeeld support.cloudbv.nl, daarvoor kun je contact opnemen met de klantenservice op support@inserve.nl.

Self-service portal instellen

Een klant krijgt niet automatisch een inlog. Om een contactpersoon toegang te geven, ga je naar Contactpersonen > Open contactpersoon. Daar vind je de knop ‘Stuur inlog voor Portal’. Klanten kunnen ook altijd zelf naar de portal gaan en op ‘Wachtwoord vergeten’ klikken om een wachtwoord aan te maken.

Self-service portal klant uitnodigen

Als je daar op klikt zal de contactpersoon een e-mail ontvangen met een uitnodiging om een wachtwoord aan te maken:

Self service portal klant e-mail

De klant kan dan inloggen op cloudbv.inportal.nl.

Self service portal inlogscherm

Nadat de klant is ingelogd, ziet ze alleen de tickets die zij ingediend heeft. Eventueel kan ook de rol ‘Alle tickets binnen bedrijf’ gegeven worden. Zie Hoe kan een contactpersoon alle tickets binnen het bedrijf zien?

Self-service portal ticket overzicht

De klant kan de tickets bekijken en er op reageren:

Self-service portal ticket detail pagina

Of een nieuwe ticket aanmelden, die direct onder zijn / haar naam geregistreerd zal staan:

Klantenportaal nieuwe ticket indienen

Laatste update op 22 februari 2021

Had je hier iets aan?

Gerelateerde artikelen